kedileri sevin...

5 Eylül 2015 Cumartesi

Oppa? Unni? Noona? Hyung? Sunbae? Ajumma? Agasshi? Ajushi? Yoboo?

Kore dizi-film izleyenler iyi bilir .. dizilerde böyle birbirlerine hitap şekilleri var .. her nekadar tahmin edilse de ne olduğu tam olarak bilmek isteyenler için bazı hitap kelimelerini bu konu altında topladım...

Oppa: En çok kafa karıştıran kelimelerden biri.. kızların kendinden büyük erkeklere sesleniş biçimi.. abi gibi bir anlamda bir saygı ifadesi gibi.. ama aynı zamanda sevgili olma potansiyelindeki kişilerede böyle sesleniliyormuş..  Korede beğenilen aktörlere de oppaa diye sesleniliyor.. Bunun altında bir beğeni yatıyor tabi .. Aynı zamanda sevgili manasında da kullanılıyor..

Unni: Korede kızların kendilerinden büyük kızlara hitap şekli.. Bizde ki abla gibi sadece bu hitap şekli sadece kızlar arasında geçebilir..

Noona: Erkeklerin kendilerinden büyük kızlara hitap şekli..

Hyung: Erkeklerin kendilerinden büyük erkeklere hitap şekli..

Sunbae: Korede kişilerin kendilerinden yaşça daha büyük aynı zamanda deneyimli ve kıdemli kişilere hitap şekli.. Bir saygı ifadesi..

Ajumma:Orta yaş ve üstü kadınlara hitap şekli..Teyze gibi bir anlamı var..

Agasshi: Genç bayanlara hitap etmek için kullanılan bir terim..

Ajushi: Orta yaş ve üstü erkekler için kullanılır.. bayım veya amca manasında kullanılabilir..

Yoboo:  Evli çiftlerin birbirine söylediği "hayatım" manasına gelen bir terim..



42 yorum:

  1. çok güzel anlatmışsınız,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel anlatmışsınız,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adim ji sebiha annem koreli babam türk 7 yil once ayrildilar ve bende korede annemin yaninda yaşıyorum Ben 7 yıldır korede yaşıyorum ve hiç birisine böyle seslenmiyorum hepsinin adının bir formülünü olusturdum öyle sesleniyorum ve beynimin boş bilgilerle dolmasını istemediğim icin sadece annemin yüzünü aklımda tutuyorum diğerlerini ise bir uygulama yüklerim orada onun yüzünü yaratıyorum ve bana kim olduğunu söylüyor size bir şey daha söylemem gerek inanmayabilirsiniz ama 2 günde bir sevgili degistiriyorum sorsanız hiç birini hatirlamam

      Sil
    2. Bts konserine gittiniz mi çok eğlenceli en tatlısuda park jimin en son gördüğümde saçı pembe idi imzalı fotoğrafları bile var

      Sil
    3. ben de namık Kemal ile gittim bts konserine valla

      Sil
    4. DSHDWHUAJIJFDWURISKDOASKDIHWJD

      Sil
    5. EHFWEOHOIHEFIHĞEWHQWIHF OFF ENOFNWPFNPFNWFIP

      Sil
  3. çok güzel çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Bir tek Agasshi yi bilmiyordum onu da öğrendim teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Şimdi gidip bir idole falan da sunbea diyebiliyor muyuz? Yoksa sadece kendi alanımızdaki kıdemli kişilere mi diyebiliyoruz ?

    YanıtlaSil
  6. Bir erkek kendinden yaşça küçük bir kıza nasıl hitap eder ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genellikle (örnek isim) Jimin-shi veya Jimin-ah dediklerini biliyorum yanlışım varsa düzeltin

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Mesela bi grupun fanısın ve senin bi biasın var.İkinci sevdiyin üyeye extrem bias denir yani ikinci biasın.Mesela ben BTS fanıyım biasım Jimin extrem biasım Jungkook

      Sil
    2. Biansın olabilir buna üzülmem benle tanışmak istiyosan aşağıdaki somi isimli kişinin yorumuna bakabilirsin o kişi benim

      Sil
  8. korece sozcukleri acıkladığınız ıcın sagol.kore dızısı onerırmısınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Goblin kesin izle. Mükemmel.

      Sil
    2. Çok güzel olmuş, çok yardımcı oldu teşekkürler.

      Sil
  9. Kore'de oppa kelimesinden erkeklerin pek hoşlanmadığını duydum. Onun yerine ne diyebiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında o durum öyle değil. Oppa kelimesi hem abi demek hem de içinde kızların sevgili olmak istedikleri kişilere oppa dedikleri durumlarda oluyor. Bu durum biraz erkekler için karmaşık olabiliyor ve bizim gibi asya kültürü olduğu için isim kullanılması daha hoş karşılanıyor. Özellikle saygı konusunda ne kadar katı olduklarını bilirsin. Bizim kültürümüzde böyle bir durum yok. Bu yüzden çok hoşlanmadıkları oluyor.

      Sil
  10. Merhaba ben jeon somi sevgilim jeon jungkook ona oppa diyemem çünkü o kelimeyi sevmiyo hayatım ve sevgilim jungkook ile bir youtube kanalımız var onla birlikte youtube çekiyoruz büyük ablam Tae ile kuzenim j-hope ile küçük ablam ise jimin ile sevgili ama büyük ablamlar evlenme aşamasındalar ama böyle çok tepki vermeyin bunlar gerçek ve biz koredeyiz babamın bir holdingi var ben 21 yaşındayım kuzenim 21 yaşında ortanca anlam 23 en büyüğü 24 yaşında bizim bi villamız var ve arada bizimkiler geliyo bize bakmaya türkiyede benim adım merve korede ki adım jeon somi ortancı ablamınki julia türkiyede adı esra en büyük ablamınki her yerde Tuğba jk beni her zaman okuldan almaya geliyo ben üniversite sonum IU ile çok iyi arkadaşız lisa ilede öyle ama o benle pek samimi değil aaah neyse jk hayatım çağırıyo dışarı çıkcakmısız babam falan uyuyorum şuan saat 03:45 daha anlatmak isterim ama gitmen lazım birazdan gelir elimden tutar kaçırır götürür babamın haberi var büyük ablam küçük ablam ben ve kuzenimi almaya geldiler ama öbür 3 üyeninde koreli sevgilisi var hepimiz çok mutluyuz Ayy neyse geliyorlar hem ablamlarda soruyorum kimle yazısıyosun jk'a söylerim sana kızar diyolar bende kangsera ile konuşuyorum dedim zor inandırdım ama inandılar zorla neyse size tavsiye bir sürü yakışıklı koreli grup sizin gibi güzelliğe bakmazmı bakar onlarıda seversiniz bizim gibi yaşarsınız hayatım çoook güzel eee kimle sevgili olmak istiyosunuz koreye gelin o kişiyle konuşiyim ama BTS tükendi ☺ ☺ beni kötü niyetli biri sanmayın bu gerçek isterseniz birilerine sorun bay bay geliyolarkuzenim açıyo kapıyı öff geç kalcam😦😦😁😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pis oppacı idolumden soğudum sayenizde

      Sil
    2. hayal gücüne hayran kaldım cidden ciddi anlamda mı yazdın asjhwuyquewjıdj

      Sil
    3. Hayal dunyasinda kaybolmuş umarim gec olmadan kendine gelirsin

      Sil
    4. Hayal dünyandan çık orası iyi bir yer değil
      Tae abla

      Sil
  11. Bu arada ben çok iyi korece biliyorum babam ve annem ayrıldı biz babamın yanındayız annem türkiyede kendi villamda babamda korece biliyo

    YanıtlaSil
  12. Bu arada bugün benim için herkes sürpriz doğum günü hazırladı ben bile bilmiyodum doğum günümün bugün olduğunu unutmuştum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak sana en iyi tavsiyem:
      Biraz BEYİN al LÜTFEN!!
      Kimseyi rahatsız etmeye hakkın yok senin.

      Sil
  13. ARKADAŞLAR TAE VE ABLAM EVLENMİYO YAKIN OLDUĞUM BİRİ VAR O BENDEN BÜYÜK ONA UNNİ DİYORUM AMA SİZE SÖYLERKEN ABLAM NEYSE ÖNÜNDE SEVGİLİSİ VAR ODA KORELİ SEVGİLİSİDE KORELİ EVLENCEKLER ÇOK SEVİYORUM

    YanıtlaSil
  14. Peki kızların kendinden büyük erkeklere abi anlamında kullandığı oppadan başka bir kelime var mı?

    YanıtlaSil
  15. Ulan salak mısınız? Xosnxosbxossn

    YanıtlaSil
  16. Somi sen malmısın nasılda gerizekali gibi hayel kuruyosun ,beynin bi çöplük yahuuu

    YanıtlaSil
  17. :d yioo jungkook benim sevgilim somi hayırdır senKSLAJEOSJROWKSŞEJPAJELW Allah beyin versin UwU

    YanıtlaSil
  18. Koreli erkeklerin hoşlandıkları/sevdikleri kıza hitap şekli nedir peki?

    YanıtlaSil